Moni saattaa ajatella lukiessaan näitä kirjoituksia, että nostan ja korostan itseäni sillä, kuinka paljon olen eteenpäin päässyt. Ja tämä ei oikeastaan ole ajatus,vaan se on tosi asia ja iso muutos siihen mitä ennen olin. Olen tämän koko prosessin aikana huomannut ja tajunnut yhden todella tärkeän asian ja se liittyy juurikin tähän. Se, mitä eniten ajatellen tai mihin eniten keskityn, toteutuu omassa elämässäni. Ajatuksista tulee totta! Lopulta asiat jotka tapahtuu, muodostaa vain osan meidän elämää, se miten niihin suhtaudun, on kaikista ratkaisevin tekijä. Ja ajatukseni suunta vie minua kohti päämäärää.  Jos ajattelen niitä asioita mitä elämässäni haluan ja puhun siitä mitä haluan. Saan juuri sitä mitä ajattelen. Jos keskitän kaiken voimani  ja ajatukseni vain ikäviin ajatuksiin, ne alkavat vetämään puoleensa ikäviä tapahtumia ja ikäviä ajatuksia. Ajatukset lähtevät helposti askartelemaan kauhuskenaarioilla, ne tekevät kehän mistä on vaikeampi päästä pois. 

Entinen minä, sanoi jo heti vastoinkäymisen alussa, että en varmaankaan pääse. Jos menin työhaasteluun, sanoin jo heti alussa, että mä tiedän miten käy, mä en pääse ja mua ei valita. Entinen minä olisi sanonut hääpäivää edeltävänä iltana, jolloin vettä oli satanut parisen viikkoa. Että mun tuurilla, huomenna on kauhea koiran ilma. Uusi minä taas keskitti ajatuksensa aurinkoon ja kiitoksen sanoihin ja kiitin jo etukäteen siitä, että huomenna paistaa aurinko ja uskoin ja puhuin ääneen itselleni, että kaikki tulee menemään hyvin ja lopulta kaikki todella meni näin. Hääpäivän aamuna taivas repesi ja päivä oli todella kaunis. Uskon, että hyviä asioita tapahtuu meille jokaiselle ja niitä tapahtuu, jos annamme niiden tapahtua. Jos uskomme niihin ja keskitämme ajatuksemme siihen päämääräämme ja puhumme vaikka ääneen itsellemme onnistumisen sanoja. On tärkeää rakastaa itseään heikkouksineen kaikkineen, luottaa itseensä, uskoa kykyihinsä. Elää tässä hetkessä ja iloita niistä asioista mitkä elämässä on hyvin. Nähdä se auringonpaiste, sen harmaankin pilven takana. Itse uskon johdatukseen ja siihen, että elämä kantaa, kun vain uskoo siihen ja luottaa, että meillä on se suurempi ketä kantaa suurimman taakan puolestamme. Itselläni se on usko.

IMG_8885-normal.jpg