Päätin hyväksyä asiat joita en voi muuttaa. Päätin, että nyt en taas kontroloi mieltäni vaan hyväksyn ne tunteeni. En kontroloi tilanteita tai tunteita mitkä normaalisti aiheuttaisivat epämukavaa oloa. Otan tietynlaisen "kaaoksen" kuin opetuksena. Siedän, siedän ja siedätän. En suostu stressaamaan ajatuksilla, mihin en lopulta voi vaikuttaa. Vaan teen kuin itseni kanssa sisäistä aivojen KonMari - työskentelyä. Hyödyttääkö asiasta stressata? Pystynkö asiaan vaikuttamaan? Voinko sietää tiettyä tunnetta missä koen olevani sillä epämukavuusalueellla?

Olen viimeiset viikot tehnyt töitä aivot offline- tilassa. Päästänyt irti. Hokenut itselleni sisäistä rauhaa ja ajatusta, että pystyn tekemään työni sisäisestä levon tunteesta käsin. Tämän hyväksymisen ja kuuntelun kautta esiin on noussut esiin se väsymys. Mietin tänään töissä, että näinkö väsynyt olen ollut aiemminkin ennen lomia? Mutta  tietynlaisen mielen kontrolloinnin kautta en ole kuullut tunteideni syvintä sanomaa. Nyt olen taas lähinnä hyväksynyt, sallinut itselleni tietynlaisen väsymyksen. Sanonut jopa töissä ääneen, että olen tällä hetkellä päästänyt irti. Olen väsynyt. Teen sen mikä minulle kuuluu. Mutta en ruoski itseäni tekemään enemmän kuin tarvitsee. 

Olen niin paljon miettinyt mihin lopulta tarvitsen näitä kokemuksia. Tänään sen tiedän paremmin. Olen tarvinnut, säätöä ja sählinkiä, muutoksia, riskinottoa elämässäni tullakseni tähän missä nyt olen.  Jotta osaisin tuntea itseni, tiedostaa omat rajani, ymmärtää tunteitani. Tiedän tänään paremmin mistä kantamani taakat syntyvät ja miten voin purkaa niistä pois sen mitä en tarvitse ja mikä lopulta vain kuormittaa minua. 

Olen tämän kevään aikana ollut kiitollinen. Kiitollinen siitä, että olen omissa voimavaroissa tehnyt töitä ja opiskellut työni ohessa. Niistä kannattelevista käsistä joita elämässä on ollut. Yksin tätä matkaa en ole tehnyt. Päässyt kylläkin itse niihin tavoitteisiin mitä itselleni olen asettanut. Ilman niitä pakkopullan makuisia tunteita. Vaan enemmänkin ajatuksella olen saanut opiskella ja oppia uutta. Tänään kuitenkin riitän sellaisena kuin olen. Kesäloma on pian täällä, silti ulkona sataa vettä. Onneksi ilma on silti lämmin. ❤️