Taakse jäänyt vuosi 2018 on pitänyt sisällänsä paljon kaikenlaista. Olen luopunut ja päästänyt irti, antanut tilaa tunteille ja uuden syntymiselle. Suurimmat muutokset on tapahtuneet minussa itsessäni. Olen muuttunut sydämessäni ja sielussani. Olen tänä vuonna kulkenut pitkän matkan lyhyessä ajassa. Ottanut isoja askeleita kohti muutosta. Kaikki nämä muutokset ovat aiheuttaneet myös kipua, välillä olen vuodattanut kyyneleitä ja välillä jopa huutanut sisäistä kipuani. Suurin oivallukseni tämän kaiken keskellä kuitenkin on se, että olen löytänyt rajani. Aina en ole ylpeä siitä miten rajaan itseäni ja tuon asioita esiin, mutta en hylkää itseäni elämän edessä ja se on lopulta tärkeintä. Ja sen kautta voin todeta, että olen löytänyt ainakin rakkauden itseeni joka on edellytys myös sille, että voi rakastaa ja antautua toisen rakkaudelle. Uskon myös, että mitä enemmän oma tietoisuuteeni kasvaa sen enempi , opin toimimaan myös vaistoni varassa. Ei sanan sanominen tuo myös kipua. Koska sen kautta voi luoda uutta ja luopua vanhasta. Se aiheuttaa ristiriitaa heissä jotka eivät halua muuttua. Silloin ei myöskään voi tapahtua sisäistä kasvua. 

Haluan uskoa ja luottaa siihen, että se mitä ensi vuosi tuo tulleessaan on tarkoitettu. Ja minusta löytyy rohkeutta ja voimaa kohdata se mitä se kaikki tuo mukanaan. Minulla on kuitenkin luja luottamus siihen, että minua kannatellaan ja kaikella on oma aikansa ja paikkansa. 

Haluan myös kiittää itseäni siitä rohkeudesta jota olen tarvinnut  kun olen kohdannut tunteeni ja kipuni. Ja myös siitä, että olen rakastanut itseäni  ja sen kautta suojellut itseäni. Sen rakkauden kautta olen myös oppinut näkemään muiden ongelmia selkeämmin ja sen kautta oppinut, että minun ei tarvitse ottaa niitä omakseni. Rakasta koiraani haluan kiittää siitä, että hän on opettanut minua olemaan kosketuksissa oman haavoittuneisuuteni ja opettanut minua siihen, että voin olla herkkä ja tarvitseva ja pyytää apua ja tukea. Tapahtumat ja nopeasti  tapahtuvat muutokset luovat ympärille painetta ja saavat tunteet hetkellisesti pirskahtelemaan ympäriinsä ja saavat sen kautta ne osumaan väärään kohteeseen. Silti minulla on jo tietoisuus, jonka kautta voin hyväksyä tunteeni. Olen saanut löytää itseni!

Matkalla olen vielä ja tulen olemaan läpi elämän. Voin silti taas hengittää ja löytää turvan itsestäni. Nyt juuri on kaikki ihan hyvin!     

   ✨Onnellista uutta vuotta 2019 ! ✨