Tänään on ollut niin hyvä päivä. Väsymys mikä on vaivannut parin viikon ajan on voitettu. Vaikka menin torstaina aamuvuoroon töihin, jaksoin käydä vielä töiden jälkeen salillakin. Teimme sitä ennen mieheni kanssa vielä kävelylenkinkin. Haimme sen jälkeen hyvää ruokaa ja katselimme elokuvan. Helppo irtiotto keskellä viikkoa ja ihanan rentouttavaa. 

Viikonloppu itsessään taas on mennyt nopeasti. Paljon asioita mitä on pitänyt tehdä ja siihen yhdet juhlat päälle. Pakko vielä sanoa kertaalleen, että mulla on ympärillä ystäviä ja läheisiä ketkä ovat kyllä huipputyyppejä. Niin ihanaa oli viettää heidän kanssaan taas aikaa. Sain nauraa sydämen kyllyydestä. 

Kävin eilen kävelemässä siellä hiekkatiellä missä kävelin silloin kun paloin loppuun. Tein sen vähän kuin hyvästiksi. Koska uskon että en sinne enää niin useasti pääse kävelemään. Välimatka välissä pitenee. Aurinko paistoi. Ja hyvin nopeasti pääsin kii tuohon tunteeseen mikä tuntui silloin niin toivottamalta. Hengitin ja kiinnitin huomiota kaikkeen kauniiseen ympärillä. Muistin siinä samalla terapeuttini ohjeen. Kerro myös miehellesi mitä tunnet. Puristin mieheni kättä kädessäni ja sanoin, aina joskus tulee hetkiä joilloin kaikki sama muistuttaa tunteista mitä kävin läpi loppuunpalaessani. Mieheni katsoi minua ja sanoi, voidaan me kävellä jonnekin muuallekin? Sanoin heti että ei. Kaikki tämä on sitä mikä auttoi silloin jaksamaan. Nyt kun olen toipunut, se nostaa esiin tunteita mitkä tänään muistan selvemmin. Samaan asiaan liittyy kiitollisuus ja se suurin pelko. Ja tällä kertaa tähän sisältyy myös tietynlainen hyvästien jättäminen. Mieheni sanoi, että voidaanhan me tänne tulla silti joskus kävelemään vaikka välimatka piteneekin. Kysyin, unohtaakohan kehoni lopullisesti koskaan sitä mitä kävin läpi. Ja lisäsin että ei, tunne vain muuttaa muotoaan. Sen kanssa selviää. Kävelimme polulta kaupoille ja huomasin, että se tunne menneestä jäi sinne. 

 

 

Tänään kiitän kaikesta

 
 
"Tänään kiitän kaikesta mitä elämässäni on
kiitän sairauksista ja vastoinkäymisistä
kiitän ihmisten hyvyydestä ja pahuudesta
kiitän rohkeasti kaikesta
sillä tiedän ja ymmärrän
että kaikella on tarkoituksensa
 
 
Kiitän sillä voin luottaa
että elämäni kantaa minua oikeaan suuntaan
kiitän koska olen olemassa sitä varten
että saisin olla joka päivä hieman enemmän se mikä olen
todellinen ainutkertainen oma itseni
 
 
Kiitän sillä olen tullut tänne loistamaan omia värejäni
olen tullut kasvamaan ja kukoistamaan kuin kukat niityillä
kasvamaan ja juurtumaan kuin vanhat puut juurineen ikiroutaiseen maahan
 
 
Olen tullut tänne tuntemaan mitä on elää
tahdon tuntea tuskaa iloa surua kaikkea mahdollista
voidakseni tuntea olevani ihminen
että löytäisin oman sydämeni rauhan
että huomaisin olevani elossa
tarvitsen nipistyksen että heräisin tästä unesta jossa olen
 
 
Olen nyt hereillä enää en tarvitse tuskaa että heräisin
nyt tiedän kuka olen
nyt voin hengittää vapaasti ja rakastaa kaikkea ympärilläni
 
 
Tänään kiitän siitä kuka olen
tänään kiitän että saan hengittää tätä maailmaa ja tätä elämää jota elän
 
 
Olen tässä täysillä läsnä
aion kiittää siitä että saan olla elossa tänään
vielä huomennakin kiitän siitä
eilen olisi ollut liian myöhäistä
siksi kiitän tänään
huomenna olen viisaampi kuin tänään tai eilen
tänään olen tässä."