Aina joskus mä voisin kyl kiittää ihan miestäni siitä, että hänen työ vie välillä myös maailmalle. Kuten taas tänään! Ei siinä, ettenkö ikävöisikin. ❤️Joskus vaan kaipaan kauheasti sitä omaa aikaa tai omaa tilaa. Olen nauttinut niin taas tämän 7 päivää kun olen saanut tehdä ihan niitä omia juttuja ja yksin. Ja katsella telkkarista niitä omia hömppäsarjoja. Ja syödä juuri sitä mitä mieli on tehnyt ja toiselta kysymättä. Kukaan ei ole tarvinnut, on saanut vain olla. Koulutehtävistäkin on iso osa nyt jo tehty. Eilen istuin tuossa ihan vaan yksinäni ja nautin lasillisen punaviiniä ja söin juustoja ja mietin, että vau! Siis ihan minä vain! (...onkohan edes normaalia?! ) Ja tänään olin ihan onnessani kun pääsin yksin salille. Ei ketään kehen ottaisi kontaktia, vain minä. Tää kulunut viikko on tuntunut lomalta. Ja ollut jotenkin tosi voimaannuttava. Tuntuu, että tää tuli niin tarpeeseen. 

Niinkuin olen täällä kertonutkin, että olen aina ollut tietyllä tapaa itsenäinen. Jos sitä tiettyä pudotusta ei lasketa, mitä tapahtui loppuunpalmisen jälkeen. Olen aina ollut sitä mieltä, että ihmisen ei tarvitse olla yksinäinen ollessaan yksin. Ja elämän ei ole hyvä rakentua vain muiden varaan. Näin itse koen. Yksin oleminen ja sellainen tietynlainen yksinäisyyden kokeminen on mielestäni eri  asioita. Itse kaipaan aina välillä sitä omaa aikaa ja omaa rauhaa. Se vapaaehtoinen yksinolo antaa mahdollisuuden itsetutkiskeluun, pysähtymiseen ja omalla kohdallani tukee vahvasti itsenäisyyttä. Sitten taas se negatiivinen yksinolo tai yksinäisyys voi taas olla ahdistavaa. Jos sisin ei voi hyvin, turvallisuutta ja sitä hyvää oloa hakee silloin itsensä ulkopuolelta olevista ihmisistä. Tämä ei silti tarkoita sitä, että ajattelisin että ihminen olisi tarkoitettu olemaan yksin. Ei. Ihminen tarvitsee toista ihmistä. Ja jos yksin oleminen tuntuu aina jollakin tapaa vaihtoehtona paremmalta kuin toisen kanssa vaikka parisuhteessa oleminen, se kertoo myös ihmisestä itsestään jotakin. 

Niin tai näin. Mä olen nyt nauttinut. Nautin vielä muutaman päivän. Sitten on taas niin ihana viettää yhteistä aikaa mieheni kanssa. Rentouttavaa sunnuntaita kaikille! ❤️