Olen niin kiitollinen, että selvisin tästä työvuodesta. Kiitollinen, että sain voimaa jaksaa. Vaikka olen kurkottanut tähtiä, en ole unohtanut niitä pieniä kukkia jalkojeni juuressa. Sain opintoni loppuun kaikesta huolimatta. Kiitollinen olen myös siitä, että koirani kuolema opetti minulle, että surusta voi selvitä ja vaikka fyysistä yhteyttä välissämme ei enää ole, henkinen yhteys on edelleen ja se jatkuu aina. 

❤️

Kiitollinen olen myös siitä, että näiden raskaiden kuukausien aikana on perheeni välit jollakin syvemmällä tavalla lähentyneet. Olemme saaneet rohkeutta tuoda esiin tunteitamme ja oppineet myös sanoittamaan tarpeitamme. Nähneet, että meitä kannatellaan, vaikka olotila olisi toivoton. Häpeä välissämme on murtunut ja tilalle on tullut yhteys sydämestä sydämeen. Kiitollinen olen siitä, että olen löytänyt itseni ja osaan tänään vaalia niitä asioita elämässäni jotka tuovat minut lähemmäksi itseäni. 

❤️

Kiitollinen olen myös siitä, että elämässäni on ihmisiä ja ystäviä jotka välittävät aidosti. Ja siitä, että olen osannut olla itseäni kohtaan armollinen ja pystynyt antamaan itselleni myös anteeksi ja tässä hetkessä osaan kiittää itseäni myös siitä, että vaikka joskus olen kokenut epäonnistuvani, silti olen löytänyt sen tahtotilan opetella uudestaan. Olen osannut asettaa itselleni myös rajat, tässä menen minä ja minun rajani ja tämän verran voin ottaa kantaakseni. Ja olen kannustanut läheisiäni pitämään puolia, uskaltanut myös kyseenalaistaa asioita ja ihmetellä ääneen. 

❤️

Kiitollinen olen myös puolisostani. Siitä, että hän on kannustanut minua, kuunnellut, tarjonnut taloudellista tukea, lohduttanut ja pitänyt kädestäni. Työntänyt eteenpäin ja ollut se kallio jota vastaan olen saanut myös tyrskytä. 

❤️

Kiitollinen olen jokaisesta yhteisestä päivästä, sekä perheestäni. Sekä vanhemmistani. Heidän ansiostaan saan olla se, mitä olen nyt. Elämän rajallisuuden kohtaamien on myös opettanut. Elämä on lopulta tässä ja nyt ja pitää osata olla kiitollinen siitä kun kaikki on kuitenkin ihan hyvin. 

❤️

 

”Monta kertaa oon kiertänyt auringon

Silti kaikki viel edessä on

En vielä osaakaan siitä kiittää

Kun monta kertaa oon kiertänyt auringon

Kun kaiken oon nähnyt niin tärkeintä on et

Oot siinä silloinkin, se riittää”...