Jos en palaudu, en jaksa. Olen joutunut päästämään irti perjantain menoista. Olen arkiviikon jälkeen yksinkertaisesti niin poikki menneestä viikosta, että en vain jaksa. Vaikka perjantaille olisi suunniteltu jotakin kivaa, olen ajatellut laittaa oman jaksamisen silti etusijalle. Toissa perjantai peruutin konsertin. Tällä viikolla peruutin perjantain leffaan menon. Tilalle valitsin saunan, rentoutuksen, elokuvan ja rauhallisen koti- illan. Kävin salilla myös  tekemässä rauhallisen treenin. Söin hyvin, otin lasin punaviiniä ja menin aikaisin unille. 

Eilen oli jo ihan erilainen päivä. Kun olin levännyt kunnolla, tuntui vähän rankempi treeni, leffaan meno ja kolmen ruokalajin illallinen suorastaan lomalta. Tänään olen palautunut. Tunnen sen sydämen sykkeessä ja koko kehon tilana. Välillä mietin, miten huonosti mä nuorempana palauduinkaan. Työviikon jälkeen lähdin harva se perjantai ystävien kanssa istumaan iltaa. Pyörimme ravintolasta toiseen ja valvoimme aamun pikkutunneille. Nykyisin käyn harvoin. Kun käyn, otan usein lomaa siihen hetkeen. Jotta pystyn sen jälkeen palautumaan ja saan ne univelat takaisin. Mulle lepo ja uni on nykyisin tosi tärkeää. Kun lepään ja nukun tarpeeksi jaksan paremmin.

Kesäaika. Heräsin tänään aikaisemmin ihan tietoisesti. Ihanaa, että tulee kesä. Lasken päiviä jo meidän yhteiseen lomaan. Huomasin, että mulla on keväällä monta lyhyttä viikkoa. Niin tervetulleita juuri tähän vuoteen. Ihan pian mulla on pieni loma. Lähden ystäväni kanssa reissuun. Palautumaan, syömään hyvin ja "tyhjentämään sen oman henkisen reppuni", jotta se on kevyempi taas kantaa. Aurinkoista viikonloppua ☀️