Se kiitollisuus kaikesta tässä ja nyt. Tässä nyt pyyhin kyyneleitäni siitä, että kaikki on nyt hyvin. Olen saanut levätä lomalla ja viettää aikaa perheeni ja läheisteni kanssa. Kaikki ne rakkaimmat ovat tänäkin jouluna olleet lähelläni ihan niitä pieniä koiria myöten. On ollut hyvää ruokaa ja koti missä meidän kaikkien on ollut hyvä olla. Tänä jouluna olen myös ollut yhteydessä omiin tunteisiini. Mikä ei aina ole ollut niin mukavaakaan ihmiselle, joka on vältellyt melkein koko elämänsä tunneyhteyttä ja joka on kokenyt särkyvänsä kyynelien tai vihan tunteiden voimasta. Kiitollinen olen myös siitä, että olen saanut olla terve. Pysynyt terveenä, vaikka ympärillä on ollut tauteja ja viruksia joiden tartunta olisi ollut mahdollinen. Kiitollinen myös siitä, että sain valmistua ja saan nyt jatkaa opintoja eteenpäin. Sekä iloinen niistä rukoilevista käsistä jotka ovat minua tänä vuonna muistaneet ja ystävistä jotka ovat tuoneet valoa ja iloa päiviin jolloin mieheni on ollut maailmalla. 

Vaikeaakin oli. Tasapainoilla sen oman työn ja opintojen ja liikunnan puitteissa niin, että ei väsytä itseään. Myös sen oman varjonsa kohtaaminen ei ole tapahtunut aina ilman tietynlaista kipua. Opinnot ovat opettaneet ja palkinneet mutta myös pakottaneet pysähtymään omien tunteiden äärelle. Se on ollut palkitsevaa, mutta myös raskasta. Kaiken jälkeen se on kirkastunut myös omia arvoja ja sitä, millaista elämää itse haluan elää. Välillä olen joutunut ottamaan myös aikalisän ja myöntämään, että nyt on aika levätä. Onnistunut jopa siinä ja voittanut pelkoni ja kääntänyt sen vahvuudekseni. Olen oppinut olemaan enemmän läsnä. Vaikka edelleen teen tietynlaista työtä hyväksynnän saralla, että oppisin hyväksymään tunteeni ja näkisin vahvuutena myös sen varjoni. 

Tänään laitan joulun pakettiin ja huomenna nostan maljan menneelle vuodelle. Otan vastaan uuden vuoden ja kiitän, että kaikki ne oppiläksyt mitä menneisyys on antanut ovat kasvattaneet ja vahvistaneet ja tuoneet minut lähemmäksi itseäni. Tulevaisuus on jo tässä ja nyt ja toivon, että se on jatkossa antoisaa ja hyvää. ❤️

Meidän loma jatkuu vielä. Hyvää uutta vuotta 2018 kaikille !