" Olen muuttunut niin paljon siitä mitä olin ennen. Oikeastaan, en ole enää edes sama ihminen kuin mitä olin ennen, sanoin äidilleni   saunassa ja heitin vettä kiukaalle. Ja lisäsin, että jokaisella kun on haasteita ja oman elämänsä luurankoja. Aivan jokaisella. On myös asioita mistä ei koskaan pääse eroon. Kyse kun ei ole lopulta edes siitä, että asioista pitää päästää eroon, vaan siitä, että hyväksyy ne myös osaksi itseään ja elämää. "

Kun olen väsynyt, ajatukseni puhuvat: ne sanovat, että en pysty tai en kykene. Tai tässä ei ole mitään järkeä tai kaikki työssä kaatuu päälle. Entinen minä lähti näihin ajatuksiin mukaan. Olin täysin ajatusteni vietävänä. Murehdin ja stressasin. Nykyäänkin kuulen joskus saman sisäisen puheen. Mutta asenteeni puhetta kohtaan on täysin eri. Tiedän, että sisäinen puheeni ei ole totta. Vaan väsymyksestäni johtuvaa. Kiinnitän huomiota itse ajatukseen, mutta ajattelen, että lopetan tässä kohtaa ajattelun kokonaan ja keskityn hyväksymiseen. Hyväksyn, että olen väsynyt ja se saa kehooni aikaan tietynlaisen tilan. Ja koska en voi väsyneenä valita ajatukseni syvintä sisältöä, voin silti vaikuttaa mitä niistä kasvatan. Sitten kun olen taas levännyt, mielikin lopulta kiittää. 

Tuntuu, että tämä kuukausi on mennyt todella nopeasti. Olen nukkunut öisin kuin pieni porsas ja päivisin keskittänyt ajatukseni oleelliseen. Siihen mikä omassa työssäni on tärkeintä. Ja minimoinut ne ns. haitalliset ajatusmallit. Tällä viikolla tuntui, että olisin tulossa kipeäksi. Ajattelin, että no jos näin käy niin sitten lepään viikonlopun. Tänään huomasin, että ei flunssa tullutkaan. Hyväksyminen taisi auttaa siihenkin.

Ihminen joka tunsi minut  ennen burnouttia jutteli kanssani muutama viikko sitten ja sanoi että, vaikutat kyllä siltä että oot tosi zen ja hyvin sinut itsesi kanssa. Kiitollinen toki olen siitä, että se näkyy myös ulospäin. Perjantain kunniaksi aion nostaa tuttuun tapaan jalat pöydälle. Menen saunaan ja otan lasin viiniä. Huomenna nukun vähän pidempään ja lähden salille. ❤️ Ihanaa viikonloppua kaikille.