Viikot vierivät nopeasti, kohta jo kaksi viikkoa takana työhön paluun jälkeen. Työ on tuntunut mukavalta, aurinkoiset ilmat antavat virtaa jaksamiseen. Olisi niin ihanaa, jos aina paistaisi aurinko ja olisi lämmintä. Näin ei kuitenkaan Suomessa ole ja siksi täytyy kohdistaa ajatuksensa siihen mitä on. Huomaan, että olen paljon ajatellut tulevaa syksyä. Se missä näen positiivisuutta, on se että syksy on kuitenkin aina kaunista aikaa. Värit, aurinko ja pimeät illat. Silloin voi hyvällä omalla tunnolla vetäytyä viltin alle hyvän kirjan kanssa, sytyttää kynttilöitä ja nauttia siinä ohessa lasin punaviiniä ja suklaata. Mä rakastan polttaa kynttilöitä, valo edustaa mulle turvallisuutta. Sateessa on parasta ropina, se että voi nukahtaa sateen ropinaan. Tänä vuonna ajattelin toimia toisin, kuin aikaisempina vuosina. Mä olen kesäihminen, se ei muutu koskaan. Sitä voin muuttaa millaisen teen tulevasta pimeästä ajanjaksosta. Mä ajattelin tehdä siitä mukavan. Ajattelin, että teen joka kuukausi jotakin superia, jotakin mikä nostaa aivojen dopamiinit kattoon. Kirjoitin listan mitä mä haluan tehdä, missä mä haluaisin käydä ja mikä saa mut rentoutumaan. Rakastan konsertteja, saunomista, elokuvia, hyvää ruokaa, ystäviä, tyttöjen iltamia, hemmotteluja, risteilyjä, kylpylöitä jne. Sitten aloin käymään kalenteria läpi, varasimme ystävän kanssa liput konserttiin, mietittiin pikkujouluja, suunittelin tyttöjen iltaa, varasin aikoja kampaajalle, kosmetologille ja kylpylään. Nyt mulla on joka kuukausi jotakin mistä tykkään, jotakin mitä odottaa ja jotakin mikä saa hymyn huulille. Pimeä kausi tuntuu heti paljon valoisammalta. 

Mielellä ja sillä miten asioihin asennoituu, on valtava voima. Tämä sama toimii myös  omassa työssä. Miten asennoidun tulevaan päivään, miten ajattelen työn haasteista ja siitä miten työni teen. Mikä lopulta on oleellista omassa työssäni, entä jos kohdistan katseeni vain siihen, mikä mulle kuuluu. Ja ajattelen asian realiteetit, onko siinä jotakin mitä oikeasti täytyy stressata, vai muuttuisiko asiaan suhtauminen jos muutan omaa asennettani? Olen oppinut tämä taidon ja se näkyy työssäni tänään.IMG_9391-normal.jpg